Właścicielu warsztatu samochodowego, pamiętaj o ubezpieczeniu!

Wydawać by się mogło, że oddając pojazd do warsztatu odbierzemy go w lepszym stanie, a przynajmniej nie gorszym, niż jak go zostawialiśmy. Niestety szereg nieszczęśliwych zdarzeń czy pomyłek z ręki niedoświadczonego pracownika może skutkować pogorszeniem stanu technicznego naszego auta, a nawet jego kradzieżą. Za wszystko to, co stanie się na terenie warsztatu odpowiada właściciel, który powinien zadbać o ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków.

Co powinno obejmować ubezpieczenie?

Polisy dla mechaników samochodowych, kierowców, pracowników stacji kontroli pojazdów, czy sprzedawców aut nowych i używanych sprzedawane są zarówno w Polsce, jak i za granicą. Nie każde ubezpieczenie jednak oferuje takie same warunki. Niektóre z nich nie obejmują błędów popełnionych z ręki pracownika. A przecież wieloletnie doświadczenie mechanika nie gwarantuje tego, że nie popełni od błędu. W razie jakichkolwiek szkód winą zostanie obarczony właściciel warsztatu, który ewentualne straty musi pokryć z własnej kieszeni.

Ubezpieczenie takie jak https://www.insurancefactory.co.uk/motortrade-insurance/ gwarantuje ochronę w wielu nawet najbardziej absurdalnych sytuacjach. Towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaci odpowiednio wysoką rekompensatę finansową z tytułu poniesionych strat nawet w przypadku, gdy powierzone mechanikowi auto zostanie skradzione.

Jakiej wysokości odszkodowanie można otrzymać?

Wysokość wypłaconego świadczenia zależy przede wszystkim od kosztów naprawy zaistniałej usterki. Szkoda musi zostać w pierwszej kolejności wyceniona, a dopiero później można oczekiwać rekompensaty finansowej. Jak już zostało wcześniej wspomniane, MotorTrade Insurance wypłaci wnioskodawcy odszkodowanie w przypadku kradzieży samochodu klienta. Jeśli będzie to pojazd klasy średniej to będzie on mógł liczyć na taką kwotę, która raczej będzie odpowiadać jego wartości, w przypadku samochodów droższych otrzyma częściowy zwrot kosztów.

Tak naprawdę najistotniejsze jest to, że właściciel warsztatu w razie jakichkolwiek problemów nie jest pozostawiony sam sobie. Koszty usunięcia niektórych szkód powstałych z czyjegoś błędu mogą być bardzo wysokie, a niewielkie firmy z małym budżetem mogą mieć ogromny problem z wygospodarowaniem wolnych środków na naprawę pomyłki. Dużo bardziej opłaca się zainwestować w ubezpieczenie i w razie czego zachować dobre imię, niż patrzeć jak klienci odchodzą do konkurencji.