O telewizji w Internecie i reklamach. Prace w podkomisji

Kończą się warszawskie ferie zimowe, w czasie których nie było również obrad plenarnych Sejmu. Ja jednak część tego czasu spędziłem na Wiejskiej, pracując w podkomisji nadzwyczajnej ds. prac nad nowelizacją ustawy o radiofonii i telewizji.
W sejmowych gmachach pustawo, mało posłów i dziennikarzy, można więc popracować spokojnie. Zmiana ustawy jest implementacją dyrektywy europejskiej i m.in. obejmuje regulacją programy nadawane w Internecie, czy też w telewizji na żądanie, definiuje programy przeznaczone dla dzieci (i zabrania przerywania ich reklamami i promowania bezpośrednio przed nimi i po nich niezdrowej żywności) oraz tzw. lokowanie produktu, czyli „kryptoreklamowe” umieszczanie w programach wizerunku produktów.
Sprawy ciekawe, a jednocześnie trudne i wymagające uwagi. Wszyscy w końcu pamiętamy, jak wielką różnicę może sprawić dodanie jednego słowa w ustawie poświęconej mediom…