Cele
- Zapoznanie z problemami lokalnego środowiska naturalnego związanymi z działalnością gospodarstw domowych
- Uświadomienie wpływu konsumpcyjnego stylu życia gospodarstw domowych na środowisko naturalne
- Pogłębienie wiedzy związanej z oszczędnym gospodarowaniem wodą i energią elektryczną oraz minimalizowaniem odpadów w gospodarstwach domowych
- Zapoznanie z pojęciami: odnawialne i nieodnawialne źródła energii
- Przedstawienie korzyści dla społeczności lokalnej wynikających z produkcji energii z odnawialnych źródeł
- Rozbudzenie w uczniach poczucia odpowiedzialności za przyszłość środowiska naturalnego
- Ukierunkowanie na codzienne działania prośrodowiskowe
- Rozwijanie zdolności kreatywnego myślenia
Przebieg lekcji
Zadania nauczyciela
- Wyjaśnienie pojęcia „gospodarstwo domowe” (załącznik nr 2)
- Polecenie rozwiązania krzyżówki tematycznej (karta pracy, zadanie nr 1)
- Przybliżenie zagadnień związanych z gospodarką energią elektryczną (załącznik nr 2 p. 2.1)
- Polecenie wykonania zdania nr 2 z karty pracy
- Polecenie przeczytania wszystkim uczniom wykonanego zadania
- Przeprowadzenie dyskusji na temat proponowanych oszczędności energii elektrycznej, wybranie tych, które są skuteczne (trudno za takie uznać np. uczenie się przy świecy) i zapisanie ich
- Polecenie rozwiązania krzyżówki tematycznej (karta pracy, zadanie nr 3)
- Przybliżenie zagadnień związanych z gospodarką zasobami wody słodkiej w skali lokalnej i globalnej (załącznik nr 2, p. 2.2)
[…] ciąg dalszy w pliku .doc