Ocalić od zapomnienia – muzea – scenariusz lekcji (historia)

– scenariusz lekcji (historia)


Muzeum jako instytucja zajmująca się ochroną i propagowaniem dziedzictwa kulturowego

Cele:

  • Wyjaśnienie pojęcia „muzeum”, „eksponat”, „ekspozycja”, „wystawa”,
  • Zapoznanie z funkcjami, jakie pełni muzeum
  • Zapoznanie z pracą muzealników 
  • Uświadomienie roli muzealnictwa w ochronie dziedzictwa kulturowego
  • Wzbudzanie zainteresowania ochroną dziedzictwa kulturowego

Przebieg lekcji

Zadania dla nauczyciela

  • Zlecenie pracy ze słownikiem w celu odnalezienie pojęć: „muzeum”, „eksponat”, „ekspozycja”, „wystawa”, „konserwacja”, „gromadzenie”, „przechowywanie”
  • Wykład na temat funkcji, jakie pełni współczesne muzeum i pracy muzealników
  • Przeprowadzenie pogadanki na temat znaczenia muzealnictwa w ochronie i propagowaniu dziedzictwa kulturowego

Zadania dla uczniów

  • Odnalezienie w słowniku pojęć: ” muzeum”, ” eksponat”, „ekspozycja , „wystawa”, „konserwacja”, „gromadzenie”, „przechowywanie”. Zapisanie ich w zeszytach i opowiedzenie własnymi słowami ich znaczenia. 
  • Aktywny udział w pogadance

Metody i formy pracy

  • Wykład, pogadanka, praca ze słownikiem

[…] ciąg dalszy w pliku .doc